Ta witryna wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie na potrzeby świadczenia dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizacji reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie. Klikając „Akceptuję”, zgadzasz się na użycie technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych zarówno przez Nocowanie.pl, Wirtualną Polskę, Google, Facebook jak i innych naszych partnerów, o których dowiesz się więcej w Polityce Prywatności.
Twoje dane osobowe takie jak adres IP, identyfikatory urządzeń i identyfikatory plików cookies będą przetwarzane przez Wirtualną Polskę bez konieczności uprzedniego wyrażenia przez Ciebie zgody. Twoje dane Wirtualna Polska przetwarza w oparciu o uzasadniony interes na potrzeby stosowania badań rynkowych w celu uzyskania informacji na temat odbiorców, którzy odwiedzają naszą witrynę i oglądają reklamy oraz opracowywania i ulepszania produktów.
Twoje dane osobowe będą ponadto przetwarzane przez Wirtualną Polskę, Google’a i Facebooka na potrzeby wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam czy też pomiaru wydajności reklam, na podstawie Twojej dobrowolnej zgody, którą możesz w dowolnym momencie wycofać: w przypadku Wirtualnej Polski tutaj; Google’a - tutaj; Facebooka - tutaj.
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych przez Wirtualną Polskę znajdziesz w Polityce Prywatności. Informacje o wykorzystywaniu danych przez Google’a znajdziesz tutaj, a przez Facebooka znajdziesz - tutaj.
W roku 1940 na Podkarpaciu rozpoczęto budowę kwatery sztabowej dla Hitlera pod nazwą " Anlage Sud " . Drugą " Anlage Mittel " budowano w rejonie Tomaszowa Mazow (Stępina)
W roku 1940 na Podkarpaciu rozpoczęto budowę kwatery sztabowej dla Hitlera pod nazwą " Anlage Sud " . Drugą " Anlage Mittel " budowano w rejonie Tomaszowa Mazowieckiego. Budowę prowadzili specjaliści z organizacji Todt - a . Składały się na nią dwa potężne bunkry kolejowe - jeden we wnętrzu góry w Strzyżowie - 30 km na południowy -zachód od Rzeszowa / długości 438 m / - i drugi zewnętrzny , pomiędzy wsiami Cieszyna - Stępina w gminie Frysztak - 45 km na południowy - zachód od Rzeszowa - / o długości 383 m /. Oprócz tych potężnych bunkrów wybudowano bunkry obronne , osłonowe , mechaniczne , lotnisko , kwatery obsługi , linię kolejową itp. Budowę zakończono latem 1941 roku. Bunkry wyposażone były / i częściowo są /, we wszelkie urządzenia przydatne nawet po wojnie w dobie atomu . W sierpniu 1941 roku w bunkrze kolejowym w Stępinie odbyła się narada sztabowa Hitlera i Mussoliniego . Hitler przybył swoim pociągiem sztabowym " Amerika " do bunkra w Strzyżowie , a Mussolini swoim pociągiem sztabowym bezpośrednio do bunkra w Stępinie. Hitler autem dojechał do niego ze Strzyżowa. Po wojnie unikatowe na terenie Polski potężne bunkry kolejowe użytkowało Wojsko , które wydzierżawiło bunkry m.in. Narodowemu Bankowi Polskiemu. NBP - wiadomo , w bunkrze w Stępinie , zepsutych kalkulatorów nie magazynował a pieniądze i rezerwy walutowe . Planowano również umieszczenie tam zapasowej Mennicy . W roku 2000 bunkry przeszły z rąk Wojska we władanie władz samorządowych , które po odnowie , udostępniły bunkry turystom . Władze gminy Frysztak organizują tam zloty wojskowych pojazdów i różne " wojenne " imprezy.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego materiału - bądź pierwszy!