Budowę kolei - łączącej Przemyśl z Budapesztem i Wiedniem - rozpoczęto w 1870 roku, najciężej było w tunelu pod Przełęczą Łupkowską, pracowali włoscy fachowcy o (Uherce Mineralne)

Budowę kolei - łączącej Przemyśl z Budapesztem i Wiedniem - rozpoczęto w 1870 roku, najciężej było w tunelu pod Przełęczą Łupkowską, pracowali włoscy fachowcy od kamieniarki zwani "Talianami" /od: Italia/ - kapliczka k/Olszanicy przez nich wtedy wzniesiona w podzięce Matce Bożej za szczęśliwe zakończenie prac na odcinku /było 144 km na 6-ciu etapach różnej długości, bo i uciążliwość różna/. 30 maja 1874r. Pierwsza Węgiersko-Galicyjska Droga Żelazna była przejezdna.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego materiału - bądź pierwszy!

Materiały użytkownika